Toto je veľmi dôležitá otázka a nie je určite jednoduché pre každého si financovanie zabezpečiť. Tu môžem len povedať, že záleží na každého šikovnosti ako si s tým poradí. Pre informáciu treba dnes rátať pri súčasných cenách so sumou okolo 40 000 € a dobou výcviku 1-3 roky. Vzhľadom na vyššiu cenu je možné financovanie cez splátkový kalendár.
1.možnosť: „vypýtam si od rodičov“ - je len pre úzku skupinku uchádzačov
2.možnosť: „uzavriem zmluvu so svojim budúcim zamestnávateľom“ ten mi poskytne kompletný výcvik od nuly až po „BOEING“ a upíšem sa na nejakú dobu práve tu. Je to možnosť v dnešnej dobe reálna, ale vieme, že veľký prevádzkovatelia tento typ zmluvy po dovŕšení uchádzača veku 25 rokov uzatvárať veľmi nechcú :-(
3.možnosť: „chodím do práce a financujem si všetko sám“ - zdĺhavá metóda a zatiaľ bohužiaľ najčastejšia
Naša škola je v súčasnej dobe schopná ponúknuť Vám 100% výcviku a výučby v primeranom čase a cene.
1. výcvik súkromného pilota PPL(A)/PPL(H):
45 letových hodín - OMBRE letecká škola/ Techmont Helicopter company
2. pokračovací výcvik pilota:
35(A)/50(H) letových hodín - OMBRE letecká škola/ Techmont Helicopter company
zdokonaľovacie lety techniky pilotáže
preškolenie na nové typy
traťové navigačné lety podľa letového plánu
lety na medzinárodné letiská a do zahraničia
lety podľa GPS
nočné lety za podmienok VFR
3. Absolvovanie teórie CPL(A)/(H), ATPL(A)/(H):
Absolvujete teoretickú prípravu v schválenom zariadení ATO v rozsahu - Techmont Helicopter company
4. Výcvik na viacmotorových letúnoch:
7 hodín - AIR CARPATIA letecká škola, Žilinská univerzita
Ďalšie zdokonaľovacie lety:
55 hodín - OMBRE letecká škola / Techmont Helicopter company
6. Výcvik prístrojovej kvalifikácie IR(A):
Výcvik prebieha v AIR CARPATIA na lietadlách C-152,C-172 a Pa-44 vybavením pre lety podľa prístrojov. Minimálny požadovaný celkový počet letových hodín je 55. Existujú však ďalšie možné kombinácie, ktoré Vám môžu ušetriť peniaze. Je to kombinácia simulátora FNTP II a dvojmotorového letúna počas výcviku na IR.
Pri správnej konfigurácii jednotlivých krokov sa Váš sen môže splniť už za 18 mesiacov od úplného začiatku. Neváhajte a kontaktujte nás čo najskôr na info@ombre.sk alebo na letisku Spišská Nová Ves.
JAR-FCL Joint aviation regulations - Flight crew licensing → spoločné letecké predpisy-spôsobilosť leteckého personálu
PPL(A)/(H) - private pilot license → preukaz súkromného pilota
CPL(A)/(H) - commercial pilot license → preukaz obchodného pilota
ATPL(A)/(H) - air transport pilot license → preukaz dopravného pilota
(A) - airplanes → klasické letúne
(H) - helicopters → vrtuľníky
FTO - flight training organisation → škola na výcvik pilotov lietadiel
VFR - visual flight rules → pravidlá lietania za vidu zeme
IFR - instrument flight rules → pravidlá lietania podľa prístrojov
IR - instrument rating → kvalifikácia pilota na lietanie podľa prístrojov
SEP - single engine piston → kvalifikácia pilota na jednomotorové letúne
MEP - multiengine piston → kvalifikácia pilota na viacmotorové letúne
(FTO) - Flight training organization → letecké výcvikové centrum